انواع ماگ و کاربردهای آن‌ها

انواع ماگ و کاربردهای آن‌ها
Share on whatsapp
Share on email
Share on telegram

انواع ماگ و کاربردهای آن‌ها

انواع متنوعی از ماگ‌ها در بازار وجود دارند. احتمالاً چندین ماگ داشته باشید و احتمالا از جنس سرامیک یا شیشه ساخته شده باشند. اما آیا بهترین نوع ماگ را برای قهوه خوردن دارید و آیا به تمام گزینه‌های موجود فکر کرده‌اید؟

برای اینکه به شما کمک کنیم تجربه‌ی نوشیدن قهوه خود را ارتقا دهید، این راهنمای دقیق را در مورد 10 نوع مختلف ماگ و فنجان قهوه گردآوری کرده‌ایم. خواندن این مقاله را ادامه دهید تا همه چیز را در مورد مزایا و معایب جنس‌های متنوع و اندازه‌های متفاوت ماگ‌ها بدانید.

انواع ماگ و کاربردهای آن‌ها:

ماگ‌های سرامیکی

ماگ سرامیکی

بیشتر بخوانید: بهترین نوع ماگ برای هدیه دادن

وقتی به یک ماگ قهوه‌ی کلاسیک فکر می‌کنید، احتمالاً از سرامیک ساخته شده است. این بهترین نوع ماگ قهوه است. این ماگ‌ها با دوام و اغلب با طرح‌های چاپ شده، برای همیشه ماندگار هستند و به خوبی با مایکروویو و ماشین ظرفشویی سازگار هستند. همچنین سرامیک ماده خوبی برای عایق بندی است، به این معنی که قهوه شما به‌ مدت طولانی‌تری گرم می‌ماند و گرما را به خوبی در مایع درون فنجان پخش می‌کند.

با این حال، ماگ‌های سرامیکی شیک نیستند و به راحتی لکه‌دار می‌شوند. به علاوه، آن‌ها در سمت ماگ‌های سنگین قرار دارند.

ماگ شیشه‌ای

ماگ شیشه‌ای

بیشتر بخوانید: انواع ماگ حرارتی

ماگ‌های شیشه‌ای زیبا هستند و تجربه نوشیدن لذت بخشی را به وجود می‌آورند. شما می‌توانید لایه‌های قهوه‌ی خود را هنگام دم کردن و نوشیدن آن ببینید. همچنین لک بر روی شیشه نمی‌افتد، بنابراین نیازی به صرف زمان برای تمیز کردن حلقه‌های قهوه نخواهید داشت.

از آنجا که شیشه ماده خوبی برای انتقال گرما نیست، نوشیدنی شما را به خوبی عایق نمی‌کند. اگر قهوه‌ی خود را دیرتر می‌نوشید، ممکن است بخواهید به دنبال ماگ‌های شیشه‌ای دو جداره باشید که برای حفظ گرما با فاصله گذاری بین نوشیدنی شما و دمای بیرون طراحی شده‌اند.

همچنین شیشه ماده شکننده تری است، به این معنی که در صورت ضربه خوردن یا تغییر ناگهانی دما، احتمال ترک خوردن یا شکستن آن بیشتر است. شیشه سکوریت برای مقاومت بهتر در برابر تغییرات حرارتی و همچنین ضربه طراحی شده است. می‌توانید نگاهی به شیشه بوروسیلیکات داشته باشید که از دوام خاصی برخوردار است.

ماگ‌های استیل ضد زنگ

ماگ های استیل ضد زنگ

بیشتر بخوانید: تراول ماگ چیست؟

ماگ های فولادی ضد زنگ برای گرم نگه داشتن قهوه شما برای مدت طولانی کار بسیار خوب عمل می‌کنند. به همین دلیل است که فولاد ضد زنگ یک ماده محبوب برای ماگ‌های مسافرتی است. این ماگ‌ها اغلب کمی گران‌تر هستند، اما در عوض، گزینه‌های زیادی مانند درب و دسته خواهید داشت.

ماگ قهوه ملامینه

ماگ قهوه ملامینه

بیشتر بخوانید: ترمو ماگ چیست؟

شاید نام این ماده را نشنیده باشید، اما احتمالاً از آن استفاده کرده‌اید. ملامین ماده‌ای ساخته شده توسط انسان است که در انواع محصولات آشپزخانه استفاده می شود. ماگ های ملامینه سبک، بادوام و اساساً نشکن هستند، به خوبی در ماشین ظرفشویی قرار می گیرند و قیمت بالایی دارند.

فنجان‌های چینی

فنجان‌های چینی

سفال‌های سنتی چینی تا قرن‌ها یک گزینه جذاب و گران قیمت بوده‌اند. با این حال، زیباتر از بادوام است، و به طور کلی در اندازه های کوچکتر عرضه می‌شود، بنابراین بعید است که مورد علاقه شما باشد.

ماگ قهوه ظروف سنگی

ماگ‌های سنگی اغلب دست ساز هستند و بنابراین طیف جالبی از طرح‌ها را ارائه می‌دهند. این ماگ‌ها بادوام هستند و عایق کاری بسیار خوبی انجام می‌دهند، اگرچه معمولاً بسیار سنگین هستند. در بیشتر موارد، می‌توانید با خیال راحت این ماگ‌ها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

اکنون که جنس مختلف ماگ قهوه را دیدید، ممکن است تعجب کنید که انواع آن چیست و چگونه می‌توانید از آنها استفاده کنید:

ماگ‌های کلاسیک

یک ماگ کلاسیک برای نوشیدن قهوه در خانه، اداره یا کافی شاپ ساخته می‌شود. این ماگ‌های ساده، سرامیکی، سنگی یا شیشه‌ای هستند که حدود هشت اونس قهوه را در خود جای می‌دهند.

ماگ‌های مسافرتی

ماگ‌های مسافرتی

اگر قهوه خود را در ماشین یا قطار می‌نوشید، ممکن است ماگی را ترجیح دهید که برای سفر طراحی شده است. ماگ‌های مسافرتی معمولاً از سرامیک یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند و قهوه بیشتری در خود نگه می‌دارند، اغلب حدود 16 اونس. از آنجا که این ماگ ها بلندتر هستند، ممکن است بخواهید طرز تهیه قهوه را در نظر بگیرید. ماگ‌های مسافرتی زیر بسیاری از قهوه سازها جا نمی‌شوند، بنابراین قبل از خرید اندازه گیری کنید.

این ماگ ها نیز عموما دارای درب و دسته‌های بزرگ هستند. احتمالاً می‌خواهید نگاهی به درب‌های محکمی بیندازید که به راحتی شسته می‌شوند. همه ماگ‌های مسافرتی قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی نیستند، بنابراین اگر عاشق شستن ظروف نیستید، ممکن است بخواهید به دنبال یکی از این ماگ‌ها بگردید.

ماگ‌های تامبلر

ماگ‌های تامبلر کیفیت ماگ‌های کلاسیک و مسافرتی را با هم ترکیب می‌کنند. ماگ‌های تامبلر به شکل ماگ‌های بزرگ قهوه مجهز به درب‌های مسافرتی هستند.

ماگ‌های تامبلر از آنجا که پهن‌تر هستند، ممکن است در جا لیوانی ماشین شما قرار نگیرند. آنها در اندازه ‌مختلف وجود دارند، اما بسیاری از آنها می‌توانند بیش از 20 اونس را نگه دارند. ماگ‌ها که اغلب از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند در عایق کاری عالی هستند، بنابراین قهوه شما را برای مدت طولانی گرم نگه می‌دارند.

فنجان دمیتاس/اسپرسو

فنجان دمیتاس

دمیتاس نام دیگر فنجان اسپرسو است. این ماگ‌های کوچک تقریباً در اندازه‌ی سه اونس درست می‌شوند، بنابراین برای نوشیدن یک شات اسپرسو عالی هستند اما برای یک فنجان قهوه بزرگ‌تر مناسب نیستند. اگر دو شات اسپرسو می‌نوشید، ممکن است بخواهید به دنبال دمیتاس با ظرفیت بیشتر بگردید. فنجان‌های اسپرسو که معمولاً از سرامیک ساخته می‌شوند، ممکن است همراه با نعلبکی یا در یک مجموعه نیز عرضه شوند.

نتیجه گیری

با وجود این همه مواد و اندازه‌ها، هنگام خرید ماگ قهوه، گزینه‌های زیادی در برابر خود دارید. بسته به نحوه نوشیدن قهوه، ممکن است از چندین نوع قهوه استفاده کنید. ممکن است یک ماگ مسافرتی از جنس استیل ضدزنگ برای رفت و آمدتان، یک ماگ سرامیکی برای دفتر کار و یک مجموعه فنجان اسپرسو برای مهمانی‌های شبانه بخواهید. ما امیدواریم که این مقاله‌ی راهنما به شما کمک کند تا انتخاب‌های خود را مرتب کنید و یک (یا چند) ماگ عالی انتخاب کنید.

نظر دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها

ما را دنبال کنید

جدیدترین محصولات

مطالب مشابه

خبرنامه
دسته بندی مانیگما
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به مانیگما میباشد.

طراحی سایت و بهینه سازی توسط ایپک